Przygotowanie ikony aplikacji i jej “splash screena” w Ionic Framework jest bardzo proste. W tym wpisie dowiesz się jak zrobić to w mgnieniu oka i to na wszystkie najbardziej popularne urządzenia za jednym zamachem!

Tworzenie ikony

Utworzenie ikony dla aplikacji rozwijanej w Ionic polega na dwóch prostych krokach. Po pierwsze należy przygotować wyjściowy obrazek. Powinien on mieć rozmiary 512x512 pikseli. Należy go umieścić w katalogu projektu w podkatalogu resources. Nazwą obrazka ikony powinno być icon, obsługiwane rozszerzenia to .psd, .png i .ai. Kolejnym krokiem jest wydanie polecenia:

ionic resources --icon

Ionic Framework wygeneruje w tym momencie zestaw ikon dla wszystkich skonfigurowanych środowisk uruchomieniowych (android, ios, itd.) i dla wszystkich najpopularniejszych rozmiarów urządzeń.

Tworzenie splash screen

Tworzenie obrazu powitalnego aplikacji nie odbiega bardzo od tworzenia ikony. Należy jednak dobrze przygotować wyjściowy obrazek. Powinien on mieć 2208x2208 pikseli, z czego najważniejsze jego elementy powinny się zmieścić w kwadracie o rozmiarze 1200x1200 pikseli. Pozostałe części obrazka mogą zostać przycięte podczas generowania splash screena na poszczególne rozdzielczości urządzeń. Niestety jest to dość nieprzewidywalne i jedynym wyjściem jest próbowanie do skutku aż uzyskamy zadowalający rezultat dla większości rozdzielczości. Poleceniem które uruchamia generowanie splash screenów jest:

ionic resources --splash

Optymalizacja

Zarówno wynikowe ikony jak i obrazy powitalne aplikacji nie są zoptymalizowane. Przepuszczając je przez narzędzie optipng można zyskać kilkanaście procent na wadze obrazków, co może się przełożyć nawet na kilkadziesiąt kilobajtów mniej w rozmiarze całej aplikacji.

Testowanie ikony i splash screena

Aby przetestować działanie ikon i splash screena należy wgrać aplikację na urządzenie poleceniem:

ionic run

Jeśli aplikacja była już wcześniej testowana na urządzeniu pomocne może okazać się wyczyszczenie cache aplikacji na urządzeniu.